ABC Automotive begint een full-serviceconcept voor in Opel gespecialiseerde autobedrijven. Het staat open voor (ex)-dealers en overige geïnteresseerden.
Concrete namen van toetreders kan formulemanager Raymond Crezee (foto) in dit prille stadium nog niet noemen. “Er lopen oriënterende gesprekken die nu een opstart rechtvaardigen. Ik weet dat er de nodige geïnteresseerden zijn.” Met de toevoeging van Opel krijgen de merkformules van ABC Automotive – Vetos (Toyota), PCA (Peugeot en Citroën) en MBSG (Mercedes-Benz) – er een vierde label bij.
Merkformules
ABC Automotive profileert zich sinds 2002 als specialist in merkformules. Meer dan honderd autobedrijven in Nederland en België zijn inmiddels aangesloten. Speerpunten van de formules: vrijheid van ondernemen, geen verplichte onderdelenafnames, rendementsverbetering door scherpe inkoopcondities en raamcontracten. Klantdata blijft van de ondernemer. De dienstverlener is actief in de werving van nieuwe toetreders en stuurt de formules aan, zoals bij trainingen van personeel en bij marketing voor aftersales en occasions.