Raymond Crezee is per 1 januari partner geworden bij adviesbureau ABC Automotive. Zijn komst speelt in op het vertrek, op een nog te bepalen tijdstip, van oprichter Jur Ooijman.
De 58-jarige Crezee brengt ruime automotive ervaring in. Hij is verantwoordelijk voor de uitbouw van de merkformules bij ABC Automotive. Een automan puur sang. Was directeur van de Citroën vestigingen in Hilversum en Amsterdam en actief in diverse managementfuncties bij de Nederlandse Citroën importeur.
Vetos
Een contact met Jur Ooijman, dat vorig jaar bij toeval ontstond, mondde de maanden daarna uit in de beslissing om bij ABC Automotive medeaandeelhouder te worden. Het zeventien jaar geleden, door Ooijman gestarte, consultancybedrijf is gespecialiseerd in het opzetten, uitvoeren en begeleiden van merkformules.
Inmiddels zijn dat Vetos (Vereniging Toyota Specialisten), PCA (Peugeot, Citroën) en MBSG (Mercedes-Benz). Het adviesbureau is met zijn formules ook op de Belgische markt actief.
“Jur heeft een prachtige basis gezet voor het merkspecialisme”, zegt Crezee. “Geleidelijk is er een groot netwerk ontstaan. Een mooie solide bodem om verder uit te bouwen.” Crezee denkt onder meer aan LinkedIn als podium, om de bekendheid van de merkformules nog verder te vergroten.
Tijd voor tekenen: aandeelhouders Patrick van Beek, Raymond Crezee en Jur Ooijman.